De Laet-Van Haver gaat voor expansie en professionaliseert haar management

De Laet-Van Haver gaat voor expansie en professionaliseert haar management

– Ben Clockaerts versterkt het managementteam als CEO en geeft mee vorm aan de groeistrategie
– Groei door diversificatie en uitbreiding distributie in binnen- en buitenland

Op 25 jaar is het kwaliteitsvlees van De Laet-Van Haver uitgegroeid tot een internationaal keurmerk. Wat in 1992 begon met een bescheiden slagerij in het Antwerpse Hove is geëvolueerd naar 2 slagerijen (Butcher’s Store), een restaurant (Butcher’s Dining), een productie-atelier (Butcher’s Craft) in Aartselaar en een groothandel die levert aan meer dan 150 toprestaurants en distributeurs in tien Europese landen. Om verdere expansie te begeleiden kiest De Laet-Van Haver voor professionalisering van haar management door de aanstelling van Ben Clockaerts als CEO (Chief Executive Officer).

Diversificatie

Vanuit vakmanschap en passie voor vlees experimenteert De Laet-Van Haver in productontwikkeling. Eén van die experimenten is Secreto 07, een rundsham gedurende 7 weken gedroogd in een melange van zeven kruiden. Secreto 07 is vandaag uitgegroeid tot een internationaal merk en wordt verkocht aan de top in de gastronomie en aan de ‘groten der aarde’. Om verdere diversificatie en schaalvergroting te implementeren investeerde De Laet-Van Haver in een centraal atelier in Aartselaar. Daardoor kan verdere productontwikkeling en kwalitatieve productie voor de verschillende
vestigingen en export worden gewaarborgd.

Groei en professionalisering van het management

Door in de toekomst het netwerk van eigen slagerijen en haar catering- en horeca activiteiten verder uit te bouwen wil De Laet-Van Haver de verkoop van eigen producten nog verder uitbreiden. Daarnaast ziet het bedrijf nog expansiemogelijkheden in retail en in de groei van het aantal buitenlandse distributeurs.

Het professionaliseren van de bedrijfsstructuur maakt deel uit van deze groeistrategie. Om de verschillende activiteiten van de diverse vennootschappen te stroomlijnen en de groeistrategie mee vorm te geven wordt het management versterkt. Vanaf einde december zal Ben Clockaerts als CEO deel uitmaken van het management van De Laet-Van Haver. Met zijn ruime sales-en retail ervaring als commercieel- en export directeur, bij onder andere Ab-inbev, Coca Cola, Palm nv en Thomas Cook, wil hij mee bouwen aan de professionalisering en de groeistrategie.

Luc de Laet: “ Door de sterke groei de afgelopen jaren, stelde ik vast dat we anno 2018 op onze eigen beperkingen botsten. We hebben nood aan een manager die zich op de zakelijke kant kan focussen en we zijn ervan overtuigd dat Ben daarvoor de geknipte persoon is! Ik wil graag opnieuw meer op de werkvloer staan, tussen onze medewerkers, dicht bij de klanten, terug naar de ambacht, met focus op het creatieve en innovatie”

Ben Clockaerts: “Ik droom er al jaren van om zelf te ondernemen, om mijn uitgebreide ervaring ten dienste te stellen van een pracht bedrijf in volle groei met veel enthousiaste medewerkers. De passie voor het ambacht en het product, de authenticiteit van Luc en Peggy en de goesting om verder te groeien, hebben me overtuigd om de stap te zetten!”

contact

Kapelstraat 102 - 2540 Hove
03 455 26 74 - info@delaet-vanhaver.com
Maandag tot vrijdag van 9u tot 18u, zelfbediening tot 18u30.
Zaterdag van 8u30 tot 18u, zelfbediening tot 18u30.
Zondag gesloten.

Bestellingen Groothandel : gelieve uw bestelling door te mailen via volgend adres atelier@delaet-vanhaver.com

Map

contact

Kapelstraat 102 – 2540 Hove
03 455 26 74 – info@delaet-vanhaver.com
Maandag tot zaterdag van 8.30u tot 18u, zelfbediening van 8u tot 19u. Zondag gesloten.

Map